Conform studiului Barometrul de Consum Cultural 2023, realizat de IRES, românii petrec 54% din timpul petrecut pe internet vizionând filme și seriale pe platforme de streaming precum Netflix, HBO Max și Disney+. Studiul, care a fost realizat în perioada septembrie – octombrie 2023 pe un eșantion reprezentativ național, evidențiază faptul că accesarea platformelor de video streaming este activitatea predominantă pe internet, cu 53% dintre respondenți utilizând aceste servicii.
Profilul utilizatorului tipic include bărbați cu vârste între 18 și 35 de ani, din mediul urban, cu studii superioare. În privința platformelor gratuite, YouTube este cea mai populară, cu 27% dintre respondenți care o utilizează regulat.
Studiul arată și tendința de consum în serie, cunoscută sub denumirea de „binging”, cu aproximativ 30% dintre respondenți care vizionează mai multe episoade într-o singură zi. De asemenea, românii preferă comediile, filmele de acțiune și documentarele, iar în ceea ce privește filmele românești, există o preferință pentru producțiile recente, deși percepția generală este că filmele autohtone sunt inferioare celor internaționale. Aproape 65% dintre români afirmă că nu s-ar abona la o platformă care să ofere exclusiv filme românești.
În ceea ce privește decizia de abonare, românii pun un accent deosebit pe experiența de utilizare (41%) și pe interfața platformei, în timp ce prețul joacă un rol secundar.
The post Românii petrec 54% din timpul online vizionând filme și seriale pe platforme de streaming appeared first on albapesurse.