Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat recent un model de informare pe care retailerii sunt obligați să îl afișeze în dreptul produselor afectate de fenomenul „shrinkflation”, unde cantitatea este redusă, dar prețul rămâne neschimbat.
Conform proiectului de act normativ lansat de ANPC, retailerii trebuie să informeze consumatorii complet, corect și precis despre modificările cantităților produselor care își păstrează aceeași prezentare, ambalaj și formă, chiar și în condițiile menținerii aceluiași preț.
Informația va fi prezentată într-un mod vizibil și lizibil, în același câmp vizual și cu aceeași dimensiune a textului, utilizând sintagme precum „pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau „vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, afișate pe un poster sau un afiș.
Comercianții vor trebui să afișeze mesajul de „shrinkflation” lângă produsele în cauză și să se asigure de existența unității de referință la locul de comercializare, care reflectă modificarea cantității produsului.
„Am decis punerea în transparență a acestui Ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acționează pentru protejarea drepturilor și intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de „shrinkflation”, care reprezintă micșorarea cantității produselor și vânzarea acestora la același preț. Având în vedere această situație, recomandăm consumatorilor citirea cu atenție a etichetelor, mai ales a cantității produsului, precum și a prețului pe unitatea de referință a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoștință de cauză”, a declarat Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.
Ordinul va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
The post ANPC impune retailerilor să afișeze informații despre „shrinkflation”unde cantitatea produsului este redusă, dar prețul rămâne neschimbat. first appeared on Ziarul Metropolitan Brasov.